Futbolista ēdienkarte

          Ikvienam ir nepieciešams sabalansēts un pareizs uzturs, sportistiem tas ir īpaši svarīgs. Darba kvalitāte treniņā un pat spēles iznākums bieži vien ir atkarīgs no futbolista ēšanas paradumiem. Sportista ēdienkartei jābūt sabalansētai, ēdienreizēm- regulārām. Jau kopš bērnības topošajiem sportistiem jārūpējas par veselīgas pārtikas lietošanu uzturā. Tā ir komandas panākumu atslēga nākotnē. Jau pirms slodzes ir nopietni jāpiedomā, ko un kad ēdīsim. Nevajadzētu ieturēt smagu un grūti pārgremojamu maltīti mazāk, kā trīs stundas pirms sacensību sākuma, taču tas nenozīmē, ka spēlētājs nevar apēst kaut ko vieglu neilgi pirms sacīkstes. Nekādā gadījumā nedrīkst aizmirst par ūdens lietošanu. Tas ir svarīgi ikvienam, jo īpaši sportojot!

          Veidojot pareiza uztura ēdienkarti svarīgi ir nodrošināt hemoglobīna optimālu koncentrāciju asinīs. Izvēloties produktus jauno futbolistu ēdienkartē, noteikti jāiekļauj produkti, kas satur dzelzi:  liellopu gaļa, griķu putraimi, valrieksti, dažādi zaļumi, granātābolu sula. Pēc treniņa ieteicams lietot olbaltumvielām bagātus produktus. Lai sasniegtu augstus rezultātus sportā, ir nepieciešams izvairīties no ceptiem, taukainiem un kalorijām bagātiem produktiem. Pagatavojot ēdienus, labāk ir izvēlēties olīveļļu, nevis augu eļļu. Vajadzētu ierobežot uzturā majonēzi, rauga un miltu izstrādājumus. Nav ieteicams lietot gāzētus dzērienus, lielos daudzumos rupjmaizi un tomātus. Pēc iespējas mazāk uzturā jālieto produktus ar augstu holesterīna līmeni, kas izraisa atoresklerozi. Ļoti veselīgi ir lietot dažādas putras (auzu pārslu, griķu putraimu u.c), sevišķi dienas pirmajā pusē. Tāpat veselīgi ir dažādi mājas ķīseļi, augļu un ogu dzērieni. Jauniem futbolistiem kategoriski aizliegts uzturā lietot ātrās ēdināšanas restorānu produktus jeb „Fast food” un „Coca Cola”. Šāda veida ēdieni ir galvenie „ienaidnieki” sportista kuņģim. Dažādi mīti par ēdienu veselūgumu nenozīmē, ka sportistam tie jālieto pārmērīgos daudzumos. Kas par daudz, tas par skādi. Ēdienu izvēlē noteikti jāpielieto dažādība. Pierādīts, ka šokolāde satur Laimes hormonu, burkāni satur augšanas hormonus, bet šo iemeslu dēļ nevajadzētu lietot šos produktus pastiprināti. Netīkamu produktu lietošana neradīs vēlamo labvēlīgo rezultātu. Otrādi, radīs pretēju reakciju sportistam. Jaunie futbolisti paši labprāt izvēlēsies produktus, kas viņiem būs nepieciešami, tos, kuri garšo. Sportista ēdinkartē jābūt tikai svaigiem un kvalitatīviem produktiem. Svaigi dārzeņi, augļi, dažādi zivju un gaļas ēdieni nodrošinās organismu ar nepieciešamajām uzturvielām un vitamīniem, lai bērna organisms spētu augt un attīstīties. Tieši tas ir nepieciešams, lai varētu audzināt nākamos futbola talantus, vai ne?

 

     

 .